Academic production about SIMAVE: mapping of theses and dissertations (2000-2019)

Main Article Content

Paulo Henrique Arcas
https://orcid.org/0000-0002-6535-936X
Regilson Maciel Borges
https://orcid.org/0000-0001-6115-364X

Abstract

This article presents the first phase of an ongoing research on large-scale external evaluation in the state of Minas Gerais. The first phase of the investigation is the mapping and preliminary analysis of academic production on SIMAVE in the period from 2000 to 2019. The survey of theses and dissertations was carried out in two repositories that bring together research developed in graduate programs throughout the country. 116 papers, 17 theses and 99 dissertations were found. A preliminary analysis of the data collected from reading the abstracts and keywords allows us to state that the existence of a diversity of study focuses in different areas of knowledge, demonstrating that the evaluation permeates and branches from the classrooms to the management of the system.

Metrics

Metrics Loading ...

Article Details

How to Cite
ARCAS, P. H.; BORGES, R. M. . Academic production about SIMAVE: mapping of theses and dissertations (2000-2019). Olhar de Professor, [S. l.], v. 23, p. 1–20, 2020. DOI: 10.5212/OlharProfr.v.23.2020.15946.209209226789.0613. Disponível em: https://revistas.uepg.br/index.php/olhardeprofessor/article/view/15946. Acesso em: 3 jul. 2024.
Section
Caderno temático: Avaliação em larga escala no contexto da Educação Básica
Author Biographies

Paulo Henrique Arcas, Universidade Federal de Lavras

Graduado e Licenciado em História pela Universidade de São Paulo (USP), Mestre e Doutor em Educação pela Universidade de São Paulo (USP). Professor Adjunto do Departamento de Educação da Universidade Federal de Lavras (UFLA). Participa do Grupo de Estudos e Pesquisa em Avaliação Educacional (GEPAVE) da Faculdade de Educação da USP.

Regilson Maciel Borges, Universidade Federal de Lavras

Licenciado em Pedagogia pela Universidade Cidade de São Paulo (UNICID) e Licenciado em Filosofia pela Pontifícia Universidade Católica de Campinas (PUC-Campinas). Mestre em Educação pela PUC-Campinas. Doutor em Educação pela Universidade Federal de São Carlos (UFSCar). Pós-doutor em Educação pela Universidade Estadual de Ponta Grossa (UEPG). É professor Adjunto do Departamento de Educação da Universidade Federal de Lavras (UFLA). Docente permanente do Programa de Pós-Graduação em Educação (PPGE) da UFLA. Participa do Grupo de Estudos e Pesquisa em Política Educacional e Avaliação (GEPPEA) da UEPG.