Movement, creation and expression during a pandemic outbreak: a reflection on Physical Education and Arts teaching in the early years of primary school

Main Article Content

Achilles Alves de Oliveira
https://orcid.org/0000-0001-7478-0810
Sara Scholze
https://orcid.org/0000-0003-2451-0331

Abstract

This article presents a brief reflection of two primary education teachers considering possibilities and challenges during the COVID-19 pandemic caused by the new coronavirus. In order to discuss the teaching-learning process in this context, it is based on the experience of 11 weeks of teaching mediated by technologies in the subjects of Physical Education and Arts in the early years of elementary school in a private educational institution in the Federal District, Brazil. It aims to initiate a discussion about the changes experienced in education during this period and their possible future implications.

Metrics

Metrics Loading ...

Article Details

How to Cite
OLIVEIRA, A. A. de .; SCHOLZE, S. Movement, creation and expression during a pandemic outbreak: a reflection on Physical Education and Arts teaching in the early years of primary school. Olhar de Professor, [S. l.], v. 24, p. 1–8, 2021. DOI: 10.5212/OlharProfr.v.24.15979.045. Disponível em: https://revistas.uepg.br/index.php/olhardeprofessor/article/view/15979. Acesso em: 22 nov. 2024.
Conference Proceedings Volume
Section
Caderno Temático: Covid 19 - Educação em tempo de Pandemia (Volume 2)
Author Biographies

Achilles Alves de Oliveira, Secretaria de Estado de Educação do Distrito Federal - SEEDF

Mestre em Educação, Linguagem e Tecnologias (UEG), Especialista em Educação e Tecnologias (UFScar) e Psicomotricidade (Faculdade JK/IEPSE), é licenciado em Educação Física (UnB) e Pedagogia (FACIBRA). É professor de educação básica na Secretaria de Estado de Educação do Distrito Federal (SEEDF). Com experiência nas áreas de Educação Física Escolar e Educação e Tecnologias, como pesquisador tem interesse pelas temáticas de: corpo e movimento, metodologias ativas, ensino híbrido, educação a distância (EaD) e tecnologias digitais de informação e comunicação (TDIC).

Sara Scholze, Universidade de Brasília

Mestre em Arte Contemporânea pela Universidade de Brasília, com atuação em Teoria Crítica e História da Arte. Especialização em andamento em Educação e Tecnologias (UFScar). Possui bacharelado e licenciatura em Artes Visuais (UnB). Atua como arte-educadora na educação básica, com experiência na pré-escola e anos iniciais do ensino fundamental. Como pesquisadora, tem interesse pelas temáticas: arte-educação; metodologias ativas e tecnologias digitais de informação e comunicação (TDIC); semiótica plástica; processos de sobrevivência das imagens e História da Cultura. 

Similar Articles

You may also start an advanced similarity search for this article.