Emergency remote education and higher education: an experience in the Education course

Main Article Content

Taissa Vieira Lozano Burci
https://orcid.org/0000-0003-3064-8660
Dayane Horwat Imbriani de Oliveira
https://orcid.org/0000-0002-4804-3697
Ana Paula de Souza Santos
https://orcid.org/0000-0002-9124-876X

Abstract

The new coronavirus pandemic required some readjustment of educational institutions aiming at keeping social distancing. Due to the impossibility of gathering students in their classrooms, higher education institutions (HEI) had to adopt emergency remote activities mediated by digital technologies. This study is a teaching experience report in a non-profit HEI in a municipality of the Northwestern region in the state of Parana during the health crisis, in which the resources used were: Virtual Learning Environments (VLE), web conference, podcasts, videos/documentaries and WahtsApp. Considering the particularities of the circumstances, sharing this experience aims to contribute with reflections upon the type of education offered during the pandemic. The results revealed that the experience contributed to the students’ academic and personal development, to the teaching practice and to the maturity of the institution, confirming the educational gain through the use of Education and Communication Digital Technologies.

Metrics

Metrics Loading ...

Article Details

How to Cite
VIEIRA LOZANO BURCI, T.; HORWAT IMBRIANI DE OLIVEIRA, D. .; DE SOUZA SANTOS, A. P. . Emergency remote education and higher education: an experience in the Education course. Olhar de Professor, [S. l.], v. 24, p. 1–7, 2021. DOI: 10.5212/OlharProfr.v.24.16100.029. Disponível em: https://revistas.uepg.br/index.php/olhardeprofessor/article/view/16100. Acesso em: 3 jul. 2024.
Section
Caderno Temático: Covid 19 - Educação em tempo de Pandemia (Volume 2)
Author Biographies

Taissa Vieira Lozano Burci

Graduada em Pedagogia pela Universidade Estadual de Maringá (2009). Especialista em Educação Especial pela Universidade Estadual de Maringá (2012). Mestra em Educação pela Universidade Estadual de Maringá (2016). Doutoranda em Educação pela Universidade Estadual de Maringá (Turma 2016). Professora da Faculdade Astorga. Integrante do Grupo de Pesquisa Educação a Distância e Tecnologias Educacionais – GPEaDTEC.

Dayane Horwat Imbriani de Oliveira

Graduação em Letras - Português/Inglês (FGU). Especialização em Metodologias e Técnicas de Ensino (UTFPR).  Especialização em História, Arte e Cultura. (UEPG). Mestra em Educação (UEM). Professora estatutária no Município de Umuarama/Paraná. Graduanda em Pedagogia (UEM). Integrante do Grupo de Pesquisa Educação a Distância e Tecnologias Educacionais – GPEaDTEC.

Ana Paula de Souza Santos

Graduada em Ciências Sociais pela Universidade Estadual de maringá (2013). Especialista em Educação. Mestranda em Educação pela Universidade Estadual de Maringá (Turma 2019). Bolsista CAPES. Integrante do Grupo de Pesquisa Educação a Distância e Tecnologias Educacionais – GPEaDTEC.