BNCC, education and human training

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Dr.ª Lucimara Del Pozzo Basso
https://orcid.org/0000-0002-8589-1185

Abstract

This article approaches the proposition of BNCC and the proposal of human training present in this document. Based on qualitative and documentary research, the philosophical perspective of education in contemporary times is presented, supported by Paulo Freire, Boaventura de Sousa Santos and Edgar Morin, and the manifest and latent content informed in the BNCC document is studied. It is concluded that the training project intended by BNCC is averse to the agenda of changes and the educational reform required in the 21st century, which should encompass not only the contents and methods, but, mainly, the involvement of man in his totality, that is, in his rational, ethical and aesthetic aspects.

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How to Cite
BASSO, L. D. P. BNCC, education and human training. Olhar de Professor, [S. l.], v. 26, p. 1–22, 2023. DOI: 10.5212/OlharProfr.v.26.20383.010. Disponível em: https://revistas.uepg.br/index.php/olhardeprofessor/article/view/20383. Acesso em: 3 jul. 2024.
Section
Artigos em fluxo contínuo
Author Biography

Dr.ª Lucimara Del Pozzo Basso, Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de São Paulo - IFSP

Doutora em Educação da Universidade Estadual Paulista – UNESP, Campus de Rio Claro. Mestra em Educação pela Universidade Estadual de Campinas – UNICAMP. Possui graduação em Pedagogia pela Universidade Estadual Paulista – UNESP, Campus de Rio Claro. Atualmente é pedagoga doc, Campus São Paulo. Desenvolve estudos na área de Educação, com ênfase em: fundamentos da educação; políticas educacionais e avaliação de materiais didáticos.

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