A monitoring experience in the Reading and Production of Genres II discipline in the Covid-19 pandemic context

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Me. Diones Bezerra de Souza
https://orcid.org/0000-0001-9088-1283
Jazon Heberthy Pereira
https://orcid.org/0009-0009-3514-0373
Dr.ª Maria Nazareth de Lima Arrais
https://orcid.org/0000-0001-8859-1404

Abstract

This work aim to relate a experience of tutoring in the subject Reading and Production of Genres II, in the Language Course - Portuguese Language, at the Federal University of Campina Grande, Cajazeiras campus, during the Extraordinary Academic Regime at the 2020.3. The report highlights points that marked this subject, considering the peculiarities that marked the return to the presence of classes. To this end, we reflect on distance learning and the associations with remote teaching; discuss the configuration of this teaching that we are aware of today; and we highlight the of Monitoring Programs in the teaching and learning process. The work is characterized of the ex-post-facto, descriptive and qualitative. We observed that, during the weeks in which the subject's activities took place, the participation forums made it possible to have moments of asynchronous interaction, and the production of texts contributed to the construction of learning in the remote modality.

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SOUZA, D. B. de; PEREIRA, J. H. .; ARRAIS, M. N. de L. A monitoring experience in the Reading and Production of Genres II discipline in the Covid-19 pandemic context . Olhar de Professor, [S. l.], v. 27, p. 1–18, 2024. DOI: 10.5212/OlharProfr.v.27.22125.016. Disponível em: https://revistas.uepg.br/index.php/olhardeprofessor/article/view/22125. Acesso em: 3 jul. 2024.
Section
Experiências Pedagógicas
Author Biographies

Me. Diones Bezerra de Souza, Universidade Regional do Cariri - URCA

Graduado em Letras - Licenciatura Plena em Língua Portuguesa (UFCG/CFP/UAL). Especialização em Ensino de Leitura e Produção Textual. Mestrando do Programa de Pós-Graduação em Letras da Universidade Regional do Cariri (PPGL/URCA). Membro do Grupo de Estudos em Letramentos (GELETRAMENTOS/UFCG). Possui experiência na área de Linguística, atuando, principalmente, nos seguintes temas: gêneros textuais, multimodalidade, ensino de leitura, produção textual, semiótica discursiva e letramento.

Jazon Heberthy Pereira, Universidade Federal de Campina Grande - UFCG

Graduado em Letras - Língua Portuguesa pela Universidade Federal de Campina Grande (UFCG/CFP/UAL). Participou do Programa de Monitoria Acadêmica e do Programa Institucional de Bolsa de Iniciação à Docência (PIBID) da referida instituição. 

Dr.ª Maria Nazareth de Lima Arrais, Universidade Federal de Campina Grande - UFCG

Possui graduação em Letras pela Fundação Universidade do Tocantins (2012), graduação em Pedagogia pela Universidade do Estado do Rio Grande do Norte (1997), mestrado em Letras pela Universidade Federal da Paraíba (2007) e doutorado em Letras pela Universidade Federal da Paraíba (2011). Atualmente, é adjunto da Universidade Federal de Campina Grande. Tem experiência na área de Linguística, com ênfase em Teoria e Análise Linguística, atuando, principalmente, nos seguintes temas: conto popular, semiótica, cultura, leitura e produção textual.

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