Storytime: a study in primary education

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Dr.ª Ângela Maria Franco Martins Coelho de Paiva Balça
https://orcid.org/0000-0002-4159-7718
Diana Patrícia Simões Linharelhos de Castro
https://orcid.org/0009-0002-7927-572X

Abstract

The present study was carried out in a primary education class and focused on Storytime. The objectives of the study were to understand the teachers' views on Storytime, expand the children's literary repertoire and analyse children's reactions to Storytime. The methodology chosen was an approach to action research, valuing the teacher's reflective capacity on their own pedagogical practice. Participant observation allowed data collection, as well as semi-structured interviews with teachers and children's voices. The results of this investigation show, in relation to teachers, that they do not have knowledge about the organization and dynamization of Storytime; in relation to children, the results show that Storytime boosted their interest in stories, leading to a greater demand for books and reading in the classroom.

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How to Cite
BALÇA, Ângela M. F. M. C. de P.; CASTRO, D. P. S. L. de. Storytime: a study in primary education. Olhar de Professor, [S. l.], v. 27, p. 1–19, 2024. DOI: 10.5212/OlharProfr.v.27.23543.050. Disponível em: https://revistas.uepg.br/index.php/olhardeprofessor/article/view/23543. Acesso em: 23 dec. 2024.
Conference Proceedings Volume
Section
Dossiê: Práticas de linguagem na infância: ensinar e aprender na perspectiva discursiva e enunciativa
Author Biographies

Dr.ª Ângela Maria Franco Martins Coelho de Paiva Balça, Universidade de Évora - CIEC

Concluiu o(a) Doutoramento em Ciências da Educação em 2005/04/26 pelo(a) Universidade de Évora. É Investigador no(a) Universidade do Minho Centro de Investigação em Estudos da Criança e Professor Auxiliar no(a) Universidade de Évora Escola de Ciências Sociais. Publicou 91 artigos em revistas especializadas. Possui 20 capítulo(s) de livros e 12 livro(s). Atua na(s) área(s) de Ciências Sociais com ênfase em Ciências da Educação. Nas suas atividades profissionais interagiu com 110 colaborador(es) em coautorias de trabalhos científicos. No seu curriculum Ciência Vitae os termos mais frequentes na contextualização da produção.

Diana Patrícia Simões Linharelhos de Castro, University of Évora

Mestre em Educação Pré-Escolar e Ensino do 1.º Ciclo do Ensino Básico

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