A Educação Infantil no contexto da pandemia: os possíveis enfrentamentos após a publicação do Parecer 05/2020

Main Article Content

Cassiana Magalhães
Cristiane dos Santos Farias
https://orcid.org/0000-0001-6720-5033

Abstract

The aim of this study is to discuss the legal advice 05/2020 drafted by Conselho Nacional de Educação (CNE) and possible confrontations in the field of Childhood Education. The question line was: How does Childhood Education is affected by COVID-19 Pandemic? It justifies by security of rights hardly conquered in the fiel of childhood education, especially due the fact of been educated in collective non-domestic spaces (BRASIL, 2009), and the emerging possibility of remote activities, specifically on distance learning by video class and other virtual resources for the young child, which could exacerbate even more the social inequality. the writing composition is bibliographic sources and the results indicates the need to face this issue by resisting, which doesn’t means to discard the children in this pandemic times, on the contrary, to make proper ways to assist them.

Metrics

Metrics Loading ...

Article Details

How to Cite
MAGALHÃES, C.; FARIAS, C. dos S. . A Educação Infantil no contexto da pandemia: os possíveis enfrentamentos após a publicação do Parecer 05/2020. Olhar de Professor, [S. l.], v. 24, p. 1–9, 2021. DOI: 10.5212/OlharProfr.v.24.15877.019. Disponível em: https://revistas.uepg.br/index.php/olhardeprofessor/article/view/15877. Acesso em: 22 nov. 2024.
Conference Proceedings Volume
Section
Caderno Temático: Covid 19 - Educação em tempo de Pandemia (Volume 2)
Author Biographies

Cassiana Magalhães, Universidade Estadual de Londrina - UEL

Pós-doutora em Educação pela Universidade de Évora – Portugal. Doutorado em Educação (UNESP – Marília – SP); Mestrado em Educação (UEL – Londrina – PR). Líder do grupo de pesquisa Travessias Luso-Brasileiro na Educação da Infância. Docente do Departamento de Educação da Universidade Estadual de Londrina

Cristiane dos Santos Farias, Universidade Estadual de Londrina

Mestra em Educação pela Universidade Estadual de Londrina – PR.  Integrante do grupo de pesquisa Travessias Luso-Brasileiro na Educação da Infância. Docente Auxiliar do Departamento de Educação da Universidade Estadual de Londrina – Docente da Educação Básica na etapa da Educação Infantil da Prefeitura Municipal de Educação de Londrina-PR e tutora presencial de licenciaturas da Universidade do Norte do Paraná