History teaching: home studies in Covid-19 times

Main Article Content

Mônica Paula de Sousa Martins
Rosana Paulo de Sousa

Abstract

The present research aimed to investigate the experience lived by students with remote activities through a question about what the likelihood of their visualizations would be during these activities available at school. The study was based on a questionnaire to obtain a descriptive analysis of a group of high school students, in the city of Caucaia-Ce, who were grouped based on common unobservable resources from the experiences they had with remote activities. during a COVID-19 pandemic; evidence of unavailability of technologies enabled for all, as well as student demotivation in face of the reality of uncertainties brought about by the pandemic.

Metrics

Metrics Loading ...

Article Details

How to Cite
MARTINS, M. P. de S.; SOUSA, R. P. de. History teaching: home studies in Covid-19 times. Olhar de Professor, [S. l.], v. 23, p. 1–5, 2020. DOI: 10.5212/OlharProfr.v.23.2020.15974.209209226464.0614. Disponível em: https://revistas.uepg.br/index.php/olhardeprofessor/article/view/15974. Acesso em: 22 nov. 2024.
Conference Proceedings Volume
Section
Caderno Temático: Covid 19 - Educação em tempo de Pandemia (Volume 1)
Author Biographies

Mônica Paula de Sousa Martins, Universidade Federal Rural do Semi-Árido/UFERSA

Possui Licenciatura Plena em Matemática pela Universidades Estadual do Ceará - UECE (2011), mestrado em Matemática pela Universidade Federal da Paraíba - UFPB (2013). Atualmente é doutoranda em Ensino de Ciências e Matemática pela Universidade Estadual de Campinas - UNICAMP e é professora assistente da Universidade Federal Rural do Semi-Árido - UFERSA, no Centro Multidisciplinar de Pau dos Ferros-RN.

 

Rosana Paulo de Sousa, Escola de Ensino Médio José Alexandre

Possui graduação em Licenciatura Plena em História pela Faculdade de Filosofia Dom Aureliano Matos/Universidade Estadual do Ceará (2013) e Especialização em Gestão e Coordenação Escolar pela Faculdade Paulista de Serviço Social de São Caetano do Sul (2017). Atualmente lecionando na E.E.M. José Alexandre, com experiência na área de História, com ênfase em História.