Nova Escola magazine as cultural artifact: possibilities for sexuality and gender approaches

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Dr.ª Rita de Cássia Petrenas
https://orcid.org/0000-0001-8116-2607

Abstract

In this article we propose to analyze the articles on themes related to sexuality published in the Nova Escola magazine, in the years 2018 and 2019, understanding the research object as a cultural artifact. This is a bibliographic research, using thematic content analysis for the articles’ analysis. Asses ten articles that were the material found in magazines on the researched themes and it can be affirmed that the themes of sexual education, gender and sexuality present themselves in a significant. We come across articles that present a variety of subjects related to the study, however, we observation that the reports follow characteristics of cultural artifacts:  brief texts, various  images, notes in the form of "prescriptions", transmitting the false conception that changes occur in a simplistic way apart from reflections and criticality.


 

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How to Cite
PETRENAS, R. de C. Nova Escola magazine as cultural artifact: possibilities for sexuality and gender approaches. Olhar de Professor, [S. l.], v. 25, p. 1–20, 2022. DOI: 10.5212/OlharProfr.v.25.17680.034. Disponível em: https://revistas.uepg.br/index.php/olhardeprofessor/article/view/17680. Acesso em: 22 jul. 2024.
Section
Artigos em fluxo contínuo
Author Biography

Dr.ª Rita de Cássia Petrenas, Centro Universitário Central Paulista - UNICEP

Graduada em Pedagogia pela Pontifícia Universidade Católica de Campinas; Mestrado em Educação pelo Centro Universitário Moura Lacerda e Doutorado em Educação pela Universidade Estadual Paulista - Campus Araraquara. Atuou como coordenadora e professora dos anos iniciais da educação básica pela Secretaria Estadual de Educação de São Paulo ( 1988 a 2020). Atualmente é coordenadora e Professora contratada das Faculdades UNICEP Centro Universitário Central Paulista.

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