Artistic photography and digital technologies as practice in the Education of Young people and Adults in the COVID-19 period

Main Article Content

Nubia Carla Ferreira Cabau
https://orcid.org/0000-0002-8179-4898
Maria Luisa Furlan Costa
https://orcid.org/0000-0002-7838-0459
Patrícia Lakchmi Leite Mertzig Gonçalves de Oliveira
https://orcid.org/0000-0002-1793-004X

Abstract

This text is an experience report resulting from the work with a group of Youth and Adult Education (EJA), in the discipline of Art that involved Photography contents. The methodology used was the Teaching Unit, which was divided into four stages: Presentation of the situation, Initial Production, Modules or Workshops and Final Production. The lessons were taught in four EJA classes of the initial years that had 10 students each, totaling 40 students aged between 16 and 40 years. The experience took place in the face-to-face context, but for using ICTs, it is possible to use the same material in the current context of emergency remote education. We concluded that learning was significant for students and the media used contributed to expand their access to digital technologies. We observed the need for the Basic Education to include ICTs in a more consistent manner in the school daily life, as well as to encourage this content in teacher training courses.

Metrics

Metrics Loading ...

Article Details

How to Cite
CABAU, N. C. F.; COSTA, M. L. F. .; OLIVEIRA, P. L. L. M. G. de. Artistic photography and digital technologies as practice in the Education of Young people and Adults in the COVID-19 period. Olhar de Professor, [S. l.], v. 24, p. 1–8, 2021. DOI: 10.5212/OlharProfr.v.24.16093.050. Disponível em: https://revistas.uepg.br/index.php/olhardeprofessor/article/view/16093. Acesso em: 22 nov. 2024.
Conference Proceedings Volume
Section
Caderno Temático: Covid 19 - Educação em tempo de Pandemia (Volume 2)
Author Biographies

Nubia Carla Ferreira Cabau, Secretaria Estadual de Educação

Mestre em Educação pela Universidade Estadual de Maringá (UEM). Graduada em música pela Universidade Estadual de Londrina (UEL) e em Educação Artística pela Universidade Norte do Paraná. Formada em piano com aperfeiçoamento pela UEM. Especialista em Educação Especial e Educação Musical pela UEL. É professora do quadro próprio do magistério do Estado do Paraná e atua como Tutora Virtual na UAB-UfSCar. Pesquisadora e membro do grupo de pesquisa GPEaDTEC.

Maria Luisa Furlan Costa, Universidade Estadual de Maringá - UEM

Professora adjunta do Departamento de Fundamentos e Práticas da Educação (DFE) e do Programa de Pós-Graduação em Educação (PPE) da Universidade Estadual de Maringá (UEM). Diretora do Núcleo de Educação a Distância da Universidade Estadual de Maringá e Coordenadora do Programa Universidade Aberta do Brasil no âmbito dessa instituição. Doutora em Educação pelo Programa de Pós-Graduação em Educação Escolar da Universidade paulista Julio de Mesquita Filho (Unesp/Araraquara), Líder do Grupo de Pesquisa Educação a Distância e as Tecnologias Educacionais/CNPQ.

Patrícia Lakchmi Leite Mertzig Gonçalves de Oliveira, Universidade do Oeste Paulista (Unoeste) - Presidente Prudente

Doutora em Educação pelo Programa de Pós-Graduação em Educação da Universidade Estadual de Maringá (UEM). Mestre em Educação UEM. Graduada em Música pela Universidade Estadual de Londrina (UEL). Professora do curso de Música (presencial) e Pedagogia (modalidade a Distância) da Universidade do Oeste Paulista (Unoeste) em Presidente Prudente, SP. Presidente da Comissão Científica do Fórum Latino-americano de Educação Musical na seção Brasil (FLADEM Brasil). Integrante do Grupo de Pesquisa Educação a Distância e as Tecnologias Educacionais/CNPQ.