Chanllenges and possibilities in physical education: classes the teaching narratives in the times of pandemic

Main Article Content

Fabiana Leifeld
https://orcid.org/0000-0002-5612-9220
Izabelle Cristina de Almeida
https://orcid.org/
Osni Labiak

Abstract

The article proposes to the reader the narratives of three subjects of education, who are exercising their functions at the core of the situation of social distance, and the consequent cancellation of classroom activities. The emergency situation, that suddenly transformed the teaching practices, leads us to new perspectives for education, the moment provided a new look, which will surely take the pedagogical aspects to another level. The three realities analyzed allow us to capture the conjuncture of facts, understand the outlines of teaching practices in times of Pandemic. The reflection intends to sharpen the discussions about the current educational circumstances in the Brazilian scenario, present the challenges and the possibilities that the teacher is exposed to all days, and that in the current circumstances reflect even more the conditions that professional development of teacher is.


 Keywords: Basic education; Physical Education; Pandemic.

Metrics

Metrics Loading ...

Article Details

How to Cite
LEIFELD, F.; CRISTINA DE ALMEIDA, I. .; LABIAK, O. . Chanllenges and possibilities in physical education: classes the teaching narratives in the times of pandemic. Olhar de Professor, [S. l.], v. 24, p. 1–8, 2021. DOI: 10.5212/OlharProfr.v.24.16051.031. Disponível em: https://revistas.uepg.br/index.php/olhardeprofessor/article/view/16051. Acesso em: 22 nov. 2024.
Conference Proceedings Volume
Section
Caderno Temático: Covid 19 - Educação em tempo de Pandemia (Volume 2)
Author Biographies

Fabiana Leifeld, Universidade Estadual de Ponta Grossa - UEPG

Especialista em Educação Física Escolar e Mestrando em Educação Física. Professor do Instituto Federal Goiano. leonardoandradeprof@gmail.com

Izabelle Cristina de Almeida, Universidade Estadual de Ponta Grosa - UEPG

Mestre e Doutoranda em Educação pela Universidade Estadual de Ponta Grossa (UEPG). Professora de Educação Física na Educação Infantil na rede privada em Ponta Grossa/PR. Professora no Ensino Superior no Departamento de Pedagogia (UEPG) e na Faculdade Sagrada Família. Membro do Grupo de Estudos e Pesquisas em Educação Física Escolar e Formação de Professores (GEPEFE/UEPG/CNPq) e Membro do Grupo de Estudos, Pesquisa e Extensão em Educação Infantil (GEPEEDI/UEPG-CNPq).

Osni Labiak, Universidade Estadual de Ponta Grossa - UEPG

Mestre em Educação pela Universidade Estadual de Ponta Grossa (UEPG). Professor de Educação Física da Educação Básica na rede pública de Prudentópolis/PR. Tutor no curso de Educação Física Licenciatura do Polo da UNOPAR/Prudentópolis. Membro do Grupo de Estudos e Pesquisas em Educação Física Escolar e Formação de Professores (GEPEFE/UEPG/CNPq).