School education during the pandemic: what lessons will we learn?

Main Article Content

Claudia Amorim Francez Niz
https://orcid.org/0000-0002-2860-2244
Thaís Cristina Rodrigues Tezani
https://orcid.org/0000-0002-0601-1865

Abstract

The new coronavirus caused the Covid-19 pandemic, generating a series of epidemiological and socioeconomic impacts, requiring social isolation to contain the disease's progress. As a result, schools were closed, and Emergency Remote Education emerged, aiming at continuing student learning. Therefore, a bibliographic research was carried out, with the objective of analyzing the possibilities of organizing school education during the pandemic, the characteristics of Emergency Remote Education and its implications for students' learning. From the indicated results, it is inferred that the consequences are different, and still immeasurable, since Emergency Remote Education reaches only a portion of the students and shows that it is a challenge to use digital technologies as tools in the teaching process and learning.

Metrics

Metrics Loading ...

Article Details

How to Cite
NIZ, C. A. F.; TEZANI, T. C. R. . School education during the pandemic: what lessons will we learn?. Olhar de Professor, [S. l.], v. 24, p. 1–9, 2021. DOI: 10.5212/OlharProfr.v.24.16068.035. Disponível em: https://revistas.uepg.br/index.php/olhardeprofessor/article/view/16068. Acesso em: 22 nov. 2024.
Conference Proceedings Volume
Section
Caderno Temático: Covid 19 - Educação em tempo de Pandemia (Volume 2)
Author Biographies

Claudia Amorim Francez Niz, Universidade Estadual Paulista

Mestre em Educação Escolar na UNESP- Araraquara, na linha Formação do professor, Trabalho Docente e Práticas Pedagógicas. Especialista em Educação, Comunicação e Tecnologia em Interfaces Digitais e em Educação Especial. Licenciada em Pedagogia (UNESP-Bauru). Atualmente trabalha na Prefeitura Municipal de Bauru no Ensino Fundamental I e na Educação Infantil. (Texto informado pelo autor)

Thaís Cristina Rodrigues Tezani, Universidade Estadual Paulista

Doutora e mestra em Educação pela Universidade Federal de São Carlos (2004 e 2008). Graduada em Pedagogia com habilitação em Gestão Escolar e especialização em Psicopedagogia pela Universidade do Sagrado Coração. É Professora Assistente no Departamento de Educação e no Programa de Pós graduação em Docência para a Educação Básica (Mestrado Profissional) da Faculdade de Ciências - Universidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho UNESP - Bauru/SP. Professora na Universidade Virtual do Estado de São Paulo (UNIVESP). É líder do Grupo de Estudos e Pesquisa sobre Tecnologia, Educação e Currículo (GEPTEC) e participa como pesquisadora do Grupo de Estudos sobre Infância, Família e Escolarização (GEPIFE), cadastrados junto ao CNPq e certificados pela UNESP.