Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Register
Login
Home
/
Search
Search
Search articles for
Advanced filters
Published After
Year
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
Month
January
February
March
April
May
June
July
August
September
October
November
December
Day
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Published Before
Year
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
Month
January
February
March
April
May
June
July
August
September
October
November
December
Day
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
By Author
Search
Search Results
Found 180 items.
Quem são os professores da Educação Infantil? Um estudo a partir do Programa PROINFANTIL. DOI: 10.5212/OlharProfr.v.16i1.0002
Maria Inês Mafra Goulart, Marilia Barcellos Guimarães, Juliana Basílio Medrado, Thays Pierangeli
31-48
2013-12-04
Regulatory documents and inclusive practice in freire's perspective: approaches and distancings
Doutoranda Andréa da Silva Avanze, Mestrando Bernard Martins Monteiro, Mestranda Solane Cristina Felicetti Santin
1-10
2023-05-19
O PLANO NACIONAL DE EDUCAÇÃO E A EDUCAÇÃO DE JOVENS E ADULTOS NO ESTADO DO PARANÁ - Doi: http://dx.doi.org/10.5212/OlharProfr.v.12i1.057073
Elaine Falcade Maschio, Eliane Mimesse Prado, Maria Antonia de Souza
57-73
2010-04-22
Critérios de acesso à Educação Infantil no Brasil: estigmatização da pobreza, privilégio corporativo ou discriminação positiva? DOI: 10.5212/OlharProfr.v.16i1.0003
Livia Maria Fraga Vieira
49-74
2013-12-04
We also have a voice: dynamics and movements in analysis
Raquel Pacheco
85-105
Gender identity X “gender ideology”: a historical analysis of post-1988 education legal documents
Dr.ª Débora Soares Karpowicz
1-17
2023-07-28
A AUTOBIOGRAFIA COMO FONTE DE INVESTIGAÇÃO HISTÓRICA PARA A EDUCAÇÃO - Doi: http://dx.doi.org/10.5212/OlharProfr.v.12i1.033055
Dulce Regina Baggio Osinski
33-55
2010-04-22
Education of young school children in a media society: challenges for teaching practice
Aldo Pontes, Heloisa Dupas de Oliveira Penteado
63-84
Emergency remote teaching in the COVID-19 Pandemic: experience report
Dr. Marcelo Costa Ribeiro
1-26
2023-05-29
Escolas públicas localizadas no campo no Estado do Paraná: diretrizes curriculares e práticas escolares. DOI: 10.5212/OlharProfr.v.15i1.0007
Maria Antônia Souza, Maria Iolanda Fontana, Patrícia Correia de Paula Marcondes
97-114
Educação do Campo: contexto e desafios desta política pública. DOI: 10.5212/OlharProfr.v.15i1.0006
Antonio Munarim, Geraldo Augusto Locks
83-95
2012-09-21
A Educação Física: da crise geral para algumas crises particulares
Silvia Christina Madrid Finck
2009-04-06
A relação entre universidade e movimentos sociais como princípio da construção crítica da educação do campo. DOI: 10.5212/OlharProfr.v.15i1.0004
Maria da Glória Ghon, Yolanda Zancanella
57-70
2012-09-21
Distance education in discussion: the media course in education in Rio Grande do Norte
Maria Dalvaci Bento, Arnon Alberto Mascarenhas de Andrade
107-122
Sociopolitical function of education and the role of pedagogues in non-school education: political-pedagogical areas of action and theoretical-professional fields
Dr. Jonas Emanuel Pinto Magalhães
1-23
2023-05-13
Forensic Pedagogy: humanizing and emancipatory perspectives in the work with judicialized children and youth
Doutoranda Ana Paula Villar Galo, Doutoranda Simony Freitas de Melo, Dr. José Leonardo Rolim de Lima Severo
1-21
2023-04-27
Environmental education at school: a project developed in the state of Paraná
Rosângela Batista Lins, Lisandra Almeida Lisovski
171-184
EDUCAÇÃO INFANTIL E A ESCOLA FUNDAMENTAL DE 9 ANOS
Anete Abramowicz
2009-03-09
Supervised internship in children education: a dialectical relationship Between theory and practice
Denize Cristina Kaminski Ferreira, Cláudia Alessandra Gregório, Kátia Cristina Sommer Schmidt
1-13
2020-03-05
Por uma educação do campo que contemple as parcerias nos processos formativos e as formas identitárias dos povos do campo. DOI: 10.5212/OlharProfr.v.15i1.0003
Priscila Andrade Magalhães Rodrigues
41-56
2012-09-21
Educação e sustentabilidade: relações possíveis - DOI: 10.5212/OlharProfr.v.14i2.0006
Marília Freitas de Campos Tozoni-Reis
293-308
Private movements and their actions in the Southeast: a debate on networks of influence and the National Curricular Common Base
Doutoranda Andresa Cóstola, Dr.ª Raquel Fontes Borghi
1-19
2022-09-10
Conversation meetings: a proposal for teacher education
Ida Leticia G. da Silva, Maria do Carmo Galiazzi
117-125
PERCEPÇÃO DOS PROFESSORES DA EDUCAÇÃO BÁSICA SOBRE ALGUMAS DIMENSÕES DA EDUCAÇÃO AMBIENTAL
Regiane Matozo Fernandes, Adriana Massaê Kataoka, Ana Lucia Suriani Affonso
241 - 253
2019-08-12
Children’s Participation in the Design of Ludic Spaces in Early Childhood Education Schools
Dr. Rogerio Correia da Silva, Mestranda Alexânia de Avelar Campos, Prof.ª Kelly Fernandes Pereira Sena
1-23
2023-12-27
26 - 50 of 180 items
<<
<
1
2
3
4
5
6
7
8
>
>>
Developed By
Open Journal Systems
Language
Deutsch
English
Español (España)
Français (Canada)
Italiano
Português (Brasil)
Čeština