Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Register
Login
Home
/
Search
Search
Search articles for
Advanced filters
Published After
Year
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
Month
January
February
March
April
May
June
July
August
September
October
November
December
Day
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Published Before
Year
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
Month
January
February
March
April
May
June
July
August
September
October
November
December
Day
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
By Author
Search
Search Results
Found 302 items.
National Curricular Common Base in the Initial Training of Chemistry Teachers: what undergraduates think
Ms. Fernanda Welter Adams, Prof. Dr. Rafael Moreira Siqueira, Dr. Edilson Fortuna de Moradillo
1-26
2022-12-16
O desenvolvimento dos cursos de formação de professores primários na fronteira oeste Paranaense: A criação da primeira escola normal secundária pública de Foz do Iguaçu e do Oeste do Paraná
Denise Kloeckner Sbardelotto
2010-09-08
O DESENVOLVIMENTO DOS CURSOS DE FORMAÇÃO DE PROFESSORES PRIMÁRIOS NA FRONTEIRA OESTE PARANAENSE: A CRIAÇÃO DA PRIMEIRA ESCOLA NORMAL SECUNDÁRIA PÚBLICA DE FOZ DO IGUAÇU E DO OESTE DO PARANÁ.
Denise Kloeckner Sbardelotto
2010-10-29
A ESCOLA NORMAL SECUNDARIA EM MARINGÁ: UM IMPORTANTE ESPAÇO PARA FORMAÇÃO DE PROFESSORES NAS DÉCADAS DE 1950 A 1970
Léia de Cássia Fernandes Hegeto
IMPACTS OF THE INCLUSION OF ENVIRONMENTAL EDUCATION ACTIVITIES IN A MUNICIPAL SCHOOL IN LAVRAS, MG
Gabriela Francine de Oliveira Silva, Sabrina Soares da Silva
413-422
2018-08-31
TRANSSEXUALITY IN THE CONTEXT OF THE WORK EDUCATION PROGRAM FOR HEALTH
Pollyanna Kássia de Oliveira Borges, Cibele de Moura Sales, Maria Helena Senger, Marilia Woiciechowski, Erildo Vicente Muller
268-281
2017-05-02
A formação contínua como possibilidade de afirmação da identidade profissional de professores de História
Mariná Holzmann Ribas, Rosilda Baron Martins, Teresa Jussara Luporini
2008-12-18
National Pact for Literacy in the Right Age - PNAIC: the continuing education in the practice of literacy teachers
Andréa de Paula Pires, Marisa Schneckenberg
463-480
2017-12-03
Presentation of a dossier: the theoretical field of Pedagogy and its unfoldings in the formation of pedagogues
Dr.ª Aline Daiane Nunes Mascarenhas, Doutorando Jefferson da Silva Moreira
1-8
2023-08-25
Agenda global da educação e expansão da Educação Superior
Gilneide Maria de Oliveira Lobo, Alda Maria Duarte Araújo Castro
1-17
2023-08-03
The teaching profession: an approach from the continuing education
Dr. Reginaldo Leandro Placido, Dr.ª Ivonete Telles Medeiros Placido, Dr. Simão Alberto
1-20
2022-08-30
The meaning of the black person in teaching materials: a semantic analysis of activities related to the National Day of Black Consciousness
Florisbete de Jesus Silva, Leonardo Lacerda Campos
1-19
2022-01-01
ADVENTURE RACE: AN OUTREACH UNIVERSITY ACTION OF THE UNDERGRADUATE COURSE OF PHYSICAL EDUCATION AT THE FEDERAL UNIVERSITY OF VALE DO SÃO FRANCISCO – PE
Marcelo de Maio Nascimento, Fernando Alcantara Vieira de Moura
214-227
2017-05-02
PLANNING A MODELING ACTIVITY IN EDUCATION: WHAT CAN BE FIGURED OUT FROM TEACHER’S JOURNAL - DOI: 10.5212/Rev.Conexao.v.12.i2.0007
Danusa de Lara Bonotto, Valderez Marina do Rosário Lima
250-267
2016-08-23
Evaluation of the State Education Plan in the Paraná State Prison System: subjects’ discourses in a female prison
Bruna Mayara Bonatto, Mary Ângela Teixeira Brandalise
1-17
2023-06-12
Inclusão da criança com deficiência no ensino regular: olhar das famílias sobre a inclusão na escola
Circe Mara Marques, Lurdes Caron, Adriane Alves da Cruz
1-18
2019-09-26
O PIBID COMO PROGRAMA DE INSERÇÃO PROFISSIONAL NA DOCÊNCIA: DADOS DOS EGRESSOS DO PROGRAMA
Marília Bonelli LIma, Márcia de Souza Hobold
24-37
2019-06-10
Quem são os professores da Educação Infantil? Um estudo a partir do Programa PROINFANTIL. DOI: 10.5212/OlharProfr.v.16i1.0002
Maria Inês Mafra Goulart, Marilia Barcellos Guimarães, Juliana Basílio Medrado, Thays Pierangeli
31-48
2013-12-04
APRENDIZAGEM DA PRÁTICA DE ENSINO POR PARTICIPAÇÃO NA ESCOLA: CONTRIBUIÇÕES DO ESTÁGIO SUPERVISIONADO
Raquel Gomes de Oliveira
73-85
2018-02-08
Os pressupostos teóricos e metodológicos dos parâmetros curriculares nacionais: uma análise necessária - Doi: http://dx.doi.org/10.5212/PublicatioHum.v.17i1.077090
Maria Josélia Zanlorense, Michelle Fernandes Lima
CONTRADIÇÕES TEÓRICAS, POLÍTICAS E PRÁTICAS NO SISTEMA DE ATRIBUIÇÕES DE AULAS NO ESTADO DE SÃO PAULO
Lucas Bueno Siqueira, Tathiane Milaré, Fernanda Vilhena Mafra Bazon
311 - 325
2019-08-12
A FORMAÇÃO DE PROFESSORES DE CIÊNCIAS E BIOLOGIA E A EDUCAÇÃO AMBIENTAL: DESVELANDO CONCEPÇÕES E PAPÉIS DE LICENCIANDOS DE UMA UNIVERSIDADE PÚBLICA FEDERAL DE PERNAMBUCO
Izabelle Maria Nascimento de Rezende, Anderson da Silva Coutinho, Monica Lopes Folena Araújo
203-216
2018-03-15
REFLEXÕES SOBRE A ESCOLA DE PERÍODO INTEGRAL: ANÁLISE DE UM PROJETO EM DESENVOLVIMENTO NUMA ESCOLA DO INTERIOR PAULISTA - Doi: http://dx.doi.org/10.5212/OlharProfr.v.12i1.147166
Rita de Cássia Petrenas, Priscila Mara de Araujo, Roselaine Ripa
147-166
2010-04-22
Os egressos da UEPG e o ensino de história: a formação de professores
Silvana Maura Batista de Carvalho
2009-04-06
Uso da terra, cobertura vegetal e desertificação no Projeto de Irrigação N11 - Petrolina - Pernambuco
Kallia Pereira dos Santos, Antonio Marcos dos Santos
385-399
2019-09-21
176 - 200 of 302 items
<<
<
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
>
>>
Developed By
Open Journal Systems
Language
Deutsch
English
Español (España)
Français (Canada)
Italiano
Português (Brasil)
Čeština