EDUCAÇÃO, HISTÓRIA E MEMÓRIA: FONTES E PRODUÇÃO CIENTÍFICA DO GT CAMPOS GERAIS - PR
Main Article Content
Abstract
O presente trabalho apresenta um levantamento sobre as fontes localizadas/preservadas e produção científica do Grupo de Pesquisa da Região dos Campos Gerais do Paraná, inserido no Grupo Nacional História, Educação e ociedade no Brasil(UNICAMP)O GT - Campos Gerais atua na preservação de fontes desde 1994 quando iniciou os primeiros levantamentos, datando o primeiro catálogo de 1997. Em função das fontes preservadas inúmeros trabalhos foram realizados, tanto na graduação (Pedagogia e História) quanto na pós-graduação lato e stricto-sensu. Também, em decorrência da produção científica do grupo de pesquisadores foi criada a linha de pesquisa Educação, História e Memória no Programa de Mestrado em Educação da Universidade Estadual de Pontas Grossa - UEPG. Atualmente o GT – Campos Gerais, que congrega 10 pesquisadores da graduação e pós-graduação, além de auxiliares de pesquisa, atua em duas frentes de pesquisa de forma concomitante : levantamento e catalogação de fontes (localização e análise de arquivos, acervos públicos e particulares/ trabalho com a História Oral); produção de trabalhos no âmbito lato e stricto-sensu Para maior clareza sobre a ação do GT divide-se o trabalho em três momentos : a relação História-Memória, o processo de intelegibilidade das fontes e a produção científica em andamento no interior da linha de pesquisa Educação, História e Memória.
Metrics
Article Details
Authors who publish in this journal agree with the following terms:
a) Authors keep the copyrights and concede the right of its first publication to the magazine. The work piece must be simultaneously licensed on the Creative Commons Attribution License which allows the paper sharing, and preserves both the author identity and the right of first publication to this magazine.
b) Authors are authorized to assume additional contracts separately, to not-exclusively distribution of the paper version published in this magazine (e.g.: publish in institutional repository or as a book chapter), with the author identity recognition and its first publication in this magazine.
c) Authors are permitted and stimulated to publish and distribute their papers online (e.g.: in institutional repository or on their personal webpage), considering it can generate productive alterations, as well as increase the impact and the quotations of the published paper.
d) This journal provides public access to all its content, as this allows a greater visibility and reach of published articles and reviews. For more information on this approach, visit the Public Knowledge Project, a project that developed this system to improve the academic and public quality of the research, distributing OJS as well as other software to support the publication system of public access to academic sources.
e) The names and e-mail addresses on this site will be used exclusively for the purposes of the journal and are not available for other purposes.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.